צרו
קשר

פיזיותרפיה בגיל השלישי

 דף הבית \מגזין הבית\פיזיותרפיה בגיל השלישי

מאת: נטע קהן – אחראית תחום פיזיותרפיה בבית ההורים העירוני הרצליה.

פיזיותרפיה הוא מקצוע בריאות (תואר ראשון הנלמד במשך ארבע שנות לימוד), המבוסס על ידע מדעי, ראיות מחקריות וניסיון קליני. מקצוע הפיזיותרפיה מבוסס על גוף ידע רחב הכולל תחומים מגוונים ביניהם- אנטומיה, פיזיולוגיה, תחומי ידע מעולם הרפואה, רפואת השיקום, אורתופדיה,  נוירולוגיה, רפואה פנימית, רפואת ילדים, קינסיולוגיה, ביומכניקה, עקרונות בלמידה מוטורית, עקרונות אימון וכושר גופני, ארגונומיה, וטכנולוגיות מסייעות. זהו מקצוע המוסדר בחוק ועל כן כל פיזיותרפיסט העוסק בתחום, מחויב לשאת רישיון ממשרד הבריאות. תחום הפיזיותרפיה ככל תחומי הבריאות, מתקדם ומתעדכן בהתאם לסטנדרטים הנהוגים בארץ ובעולם.

תרומתה של הפיזיותרפיה לבריאות האדם ורווחתו, מתחילה בינקות ונמשכת עד הזקנה, ובאה לידי ביטוי בפיתוח, שיפור והשבה של יכולות התנועה, התפקוד, מניעת כאב תוך כדי תנועה ותפקוד, קידום בריאות, השגת שלומות מיטבית WELLNESS, מניעת תחלואה, הנגשה, מחקר, חינוך והדרכה.

הפיזיותרפיה מאפשרת הזדמנות למיצוי מיטבי של יכולות התפקוד לשם מימוש חיים עצמאיים, פעילים ואיכותיים ככל שניתן בכל מעגלי החיים, בבריאות ובחולי.

הפיזיותרפיסט פועל תוך מחוייבות אתית מקצועית, תוך גישה טיפולית כוללנית הרואה את המטופל במרכז, ומעודדת את המטופל להיות שותף פעיל בתהליכי קבלת החלטות טיפוליות ולקיחת אחריות על בריאותו. במסגרת הטיפולית יש התייחסות הולמת לאורחות חיי המטופל, תרבותו, עיסוקו ומערכות התמיכה שלו.

התהליך הטיפולי מתחיל באבחון מקיף של המטופל (היסטוריה רפואית, ריאיון ובדיקה אובייקטיבית) תוך התבססות על הידע והניסיון של הפיזיותרפיסט. על סמך ממצאי האבחון  מוגדרות מטרות הטיפול, נבנית תוכנית טיפול המתעדכנת בהתאם למצב, כל זאת במטרה להעניק למטופל טיפול מדוייק, משמר ו/או משקם.

הטיפול הפיזיותרפי הוא פרטני או קבוצתי, קצר-טווח או ארוך-טווח, וכולל קרבה פיזית, מגע טיפולי, הדרכה וייעוץ בכתב ובעל-פה, וכן מתן כלים למטופל ומלוויו.

אצלנו בבית ההורים, מיישמים את התיאוריה הלכה למעשה. בנוסף לטיפולים פרטניים במכון הפיזיותרפיה, כל בוקר (בימים א-ד) נפתח בהתעמלות בוקר הנמשכת כעשרים דקות, בהדרכת פיזיותרפיסט/ית, ללא תשלום. בחודשי הקיץ, הפעילות מתקיימת באוויר הפתוח וכשהטמפרטורות יורדות, ההתעמלות מתקיימת במקלט הספורט.  לאורך כל ימות השנה, הפעילות הקבוצתית היא חלק משגרת היום של הדיירים, מתוך תפישה לנהל אורח חיים בריא. זהו מפגש חברתי מלווה אנרגיה טובה ומעוררת, בנוסף לכל יתרונותיה הגופניים. הפעילות משלבת תרגול עם אמצעי עזר מגוונים (כדור, מקל, גומיות, משקולות) ומוסיקה, בדגש על תרגילי שיווי משקל, גמישות, כוח, קואורדינציה, תרגילי נשימה וכן פעילות אירובית מתונה.

בנוסף, הפיזיותרפיסט/ית שותף לתהליך קליטה "רכה" ובטוחה של כל דייר/ת חדש/ה עם כניסתו לבית ההורים, ע"י מתן יעוץ בטיחותי למניעת נפילות (בדגש על התקנה ושימוש באמצעי בטיחות במקלחת ובסמוך לאסלה) ובמידת הצורך גם ארגון נכון של חלל הדירה.

תחום הפיזיותרפיה בבית ההורים העירוני הרצליה מהווה נדבך משמעותי בחיי הדיירים כחלק ממימוש אורח חיים בריא ופעיל.

דיור מוגן בית שלום - בית ההורים העירוני הרצליה

לקבלת פרטים התקשרו 072-3310210
או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    חייג צרו קשר